Salta al contingut principal

Peavey Valveking 212

 Benvolguts lectors:


Aquesta vegada us porto un article que es pot dir que em costa una mica escriure, i és que després de més de 20 anys sent usuari de Marshall, finalment he hagut de comprar un amplificador i m'he decantat per un Peavey Valveking 212.


A veure, el meu amplificador principal ha estat el Marshall i, tot i que tinc un Line 6 Flextone II HD amb pantalla Bugera, el Marshall v65 m'ha permès portar-lo a concerts petits, mitjans i grans per la facilitat de transport d'un combo 112, assajar amb tota mena de grups i sonar amb el so Marshall: un soroll llegendari que en la seva versió Valvestate em val per Rock i Metal més que sobradament. Però després de 20 anys el canvi de canal entre net i overdrive ja començava a fallar, i com no acabàvem de trobar el què, m'he comprat un Peavey.


La meva idea era anar per un combo 212; que em servís bàsicament per treure bon suc a les vàlvules i que s'orientés clarament al Rock i al Metal; per fer altres estils ja em val l'emulació de la Line 6 POD HD300 de la que us parlaré en un altre moment. Així que després de molt mirar i remirar, em vaig veure aquest Valveking a St. Vicenç de Castellet. Doncs dit i fet!

Com és aquest trasto?

Bé, un troç de màquina de dos altaveus de 12'; 100W de potència i 4 vàlvules que fan por. El model estava disponible en capçal, 212 (que és el meu) i en 112 (amb alguna prestació menys). Les especificacions tècniques les podeu trobar per internet però jo aquí us les deixo al final del post. A grosso modo us dic que té dos canals; el CLEAN per guitarres netes i el LEAD per distorsionar, i a més disposa d'un segon drive a mode de boost i puja-te el volum una mica per fer els solos amb una saturació una mica més bèsstia. En la meva prova a casa del venedor em vaig flipar moltíssim podent posar als límits la saturació; i és un ampli que sona millor quant li poses més volum; s'aprofita millor. Té una reverb general de màster xulísima, amb una profunditat encantadora, i uns controls de presència. Com a bon valvular que és disposa de dos interruptors: un per l'alimentació i un de bypass per descansar l'amplificador mantenint les vàlvules calentones pel moment de fotre canya.

A la part del darrere veiem les sortides per poder ampliar cap a una pantalla i el selector de resistència amb ohms. Una entrada per un footswitch de dos switch per alternar entre canals i seleccionar entre drive i boost (no tinc el Peavey original, en ve un de la marca Vox amb els dos switchs); i un knob per alternar entre les tipologies A i A/B; podent deixar aquest en una posició intermitja en cas de dubte (com jo dubto encara)



Com sona?

Sona molt potent. No té tant de soroll de saturació com els Marshall i dóna molt més guany. A volums alts i amb les vàlvules ben calentes dóna un so bestial. Sense voler fer moltes comparacions perquè cada marca té el seu què, però el veig més a prop d'un Engl que d'un Marshall. És un amplificador per anar per estils forts. 

Per ara estic experimentant més el canal net ja que em veig forçat a tocar amb la pedalera L6 POD HD300 per tenir els boost, delay i sobre tot el wha; i encara no tinc el conjunt de pedals que complementaran l'amplificador, però sí que he fet assajos sense més que la meva Cort i el Valveking, sense necessitat de fer servir cap altre efecte i realment la potència que dóna és genial, sense feedbacks i amb total control de greus i aguts per un perfecte equilibri... això sí, sempre dins d'un estil de rock cap amunt.


Bé, a l'espera de fer algunes fotos del meu propi per ensenyar-lo, us deixo amb algunes que veig per internet.



Salut i a fotre canya!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

RockerXs en concert 17/07/2021

 Bon dia: Avui us porto un anunci del proper concert amb les RockerXs. Sembla que tornem poc a poc a l'activitat de directe. Us deixo les dades i el cartell Event de Facebook La comissió de festes de Les Planes en colaboración con el Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, nos ha invitado a ofreceros una tarde de Rock de verano en el Espai Pere Grau (pistas deportivas de Les PLanes).  MÚSICA AMB ROCKERXS   Dissabte 17 de juliol a les 19h vine a les pistes esportives de l’Espai Pere Grau a gaudir de la bona música!  Caldrà portar la mascareta en tot moment  S'habilitarà un espai de bar i només es podrà menjar i beure a l'espai delimitat  No es pot fumar en tot el recinte  Inscripcions a:  https://www.centresculturals.santcugat.cat/10989/acte/2448/

Primera entrada del blog

Salut penya! Només donar-vos la benvinguda i dir-vos que aniré penjant cosetes que em vagin succeïnt dins de les meves activitats musicals. Per ara us informo que he obert un apartat d’events en el que aniré posant les dates dels concerts en els que participo. Ja us avanço que amb el grup en el que estic més volcat (Les RockerXs) estem preparant una bona llista de concerts que esperem poder ampliar i moure’ns per altres comarques a més del Vallès Occidental.

Norway: here we go!

 La primera experiència internacional de la HALLOWEEN, THE HELLOWEEN’S TRIBUTE BAND és a tocar. Aquest divendres marxem cap a Noruega per participar al Festival BRYNEROCK a la localitat de Bryne, a l’oest del pais. A les 11:00 agafem l’avió que ens durà fins a Oslo i després hem d’agafar un altre per anar a Stavanger; i d’allà un bus fins al poble on té lloc el festival. Arribarem a la nostra actuació amb 3 hores de marge; esperem que tot vagi rodat i ens dongui temps ni que sigui d’afinar les guitarres 😉 A mi aquest viatge m’ha sortit de casualitat perquè per la sobtada dimissió de l’anterior guitarrista, he passat a ocupar el seu lloc dins d’aquesta aventura. Hem fet uns 4 assajos de les cançons que tant i tant hem escoltat dels nostres herois de Helloween, i aquesta tarda tinc una posada en comú per temes guitarrístics. Dimecres assaig general i divendres… alea iacta est. Norway: here we go!