Salta al contingut principal

GEAR: FOCUSRITE Scarlett 2i2 3rd generation

Doncs aquí el post de final de mes.
Aquesta vegada us faig una petita review de unes tantes mils que trobareu a internet per escrit, per youtube, amb sons i demés... però la meva per senzilla que sigui és l'única que veureu en català :-P




El passat 26 d'octubre va ser el meu aniversari. Sí, soc un orgullós Scorpio (o Scorpions, pels rockers) i vaig tenir un regal molt especial de la mà dels meus germans. En vista dels mitjans precaris amb els que estàvem gravant a casa, em veia amb la necessitat de poder modernitzar l'equip i introduir-me en el món dels VSTs. Doncs aprofitant el teclat Casio WK1800 es poder fer grans coses. Per això calia poder disposar d'una bona targeta de so i la més competitiva en quant a prestacions qualitat/preu per treballar en home-studio és la  FOCUSRITE Scarlett 2i2. 

Vaig estar mirant i remirant moltes opcions, reviews, videos; Steinberg, Behringer,... i la que millor s'ajustava a les possibilitats domèstiques i per pressupost era la Focusrite. El preu en el que es mou és d'uns 145€ i tot i que en la mateixa gamma tens la Behringer amb iguals característiques i a 60€; la Focusrite és un gran salt qualitatiu i amb uns extres que no he trobat en l'altra.

A nivel macroscòpic ens ve amb dues entrades híbrides de XLR i jack per instruments i micròfons. Disposa del controls de volum d'entrada amb leds per indicar el clip (moment de saturació). Alimentació phantom per si endollem micros de condensador, control de volum per monitors, presa per auriculars i els seu control de volum. A la part del darrera estan les dues sortires pels monitos, la connexió USB per exportar al PC/MAC i la ranura pel cadenat Kingston antirobatori.

anvers

revers

La qualitat de gravació la tinc posada a l'estàndard de 44100, i el buffer a 64, tot i que podem seleccionar diferents valors en funció la qualitat que volem gravar ò la càrrega de plugins que hagi de soportar, per lo qual el buffer haurà de tenir altre valor (i la latència variarà també). Vegeu les imatges:




El software que ve inclòs amb la Scarlett és; els propis drivers, el ProTools first (limitat a només 3 projectes) ò el Ableton; amb els quals us permet de posar-vos a fer música des del mateix moment de l'unboxing i la instal·lació.

Dels resultats que obtindré amb aquest aparell us en parlaré més endavant en el moment en que el tingui per la mà i m'hagi actualitzat tecnològicament amb aquesta ciència, perquè sempre he dit que "no soc enginyer, soc músic i dels dolents"

Salut i BONA CASTANYADA.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

RockerXs en concert 17/07/2021

 Bon dia: Avui us porto un anunci del proper concert amb les RockerXs. Sembla que tornem poc a poc a l'activitat de directe. Us deixo les dades i el cartell Event de Facebook La comissió de festes de Les Planes en colaboración con el Ajuntament de Sant Cugat del Vallès, nos ha invitado a ofreceros una tarde de Rock de verano en el Espai Pere Grau (pistas deportivas de Les PLanes).  MÚSICA AMB ROCKERXS   Dissabte 17 de juliol a les 19h vine a les pistes esportives de l’Espai Pere Grau a gaudir de la bona música!  Caldrà portar la mascareta en tot moment  S'habilitarà un espai de bar i només es podrà menjar i beure a l'espai delimitat  No es pot fumar en tot el recinte  Inscripcions a:  https://www.centresculturals.santcugat.cat/10989/acte/2448/

Primera entrada del blog

Salut penya! Només donar-vos la benvinguda i dir-vos que aniré penjant cosetes que em vagin succeïnt dins de les meves activitats musicals. Per ara us informo que he obert un apartat d’events en el que aniré posant les dates dels concerts en els que participo. Ja us avanço que amb el grup en el que estic més volcat (Les RockerXs) estem preparant una bona llista de concerts que esperem poder ampliar i moure’ns per altres comarques a més del Vallès Occidental.

Norway: here we go!

 La primera experiència internacional de la HALLOWEEN, THE HELLOWEEN’S TRIBUTE BAND és a tocar. Aquest divendres marxem cap a Noruega per participar al Festival BRYNEROCK a la localitat de Bryne, a l’oest del pais. A les 11:00 agafem l’avió que ens durà fins a Oslo i després hem d’agafar un altre per anar a Stavanger; i d’allà un bus fins al poble on té lloc el festival. Arribarem a la nostra actuació amb 3 hores de marge; esperem que tot vagi rodat i ens dongui temps ni que sigui d’afinar les guitarres 😉 A mi aquest viatge m’ha sortit de casualitat perquè per la sobtada dimissió de l’anterior guitarrista, he passat a ocupar el seu lloc dins d’aquesta aventura. Hem fet uns 4 assajos de les cançons que tant i tant hem escoltat dels nostres herois de Helloween, i aquesta tarda tinc una posada en comú per temes guitarrístics. Dimecres assaig general i divendres… alea iacta est. Norway: here we go!